Monday, April 14, 2008

Melawan kesepian=)


Salam...

Tatkala wajah-wajah itu terlintas di fikiran…kadang-kadang menggamit rasa dalam sanubari ini. Rasa manisnya ukhwah yang terbina sekian lama, membuahkan perasaan yang sukar diungkapkan. Saat suka dan duka bersama membibitkan sebuah jalinan persaudaraan yang utuh…sukar dilupakan apatah lagi untuk dirungkaikan.


‘Tiada kegembiraan yang menyamai pertemuan dengan sahabat dan tiada kesedihan yang menyamai perpisahannya. Semoga persahabatan yang kita bina dengan Bismillah ini hanya disudahi dengan Innalillah…’


‘Persahabatan jauh lebih INDAH daripada percintaan, CINTA umpama bermain layang-layang, andai putus berakhirlah ikatan, SAHABAT bagaikan pantai dan lautan, walaupun sering berhempas tetapi kekal berdampingan’


Luahan rasa di hati ini, tidak hanya berakhir di sini saja. Sahabat, walaupun kita bakal berjauhan suatu masa dan ketika nanti…ingatlah…kita pernah bersama-sama meredah onak dan duri…ketawa dan menangis bersama…mengejar impian yang sama….sememangnya, aku tak lupakan saat dan detik itu….=)


Sememangnya, berbagai-bagai rasa dan kenangan sepanjang aku di USMku yang tercinta ini…mengenal erti persahabatan…ukhwah….kemanisan dan kepahitan dalam menjalani kehidupan sebagai seorang pelajar, kawan dan hambaNya yang kerdil ini. Mungkin coretan ini belum lengkap menyatakan hasrat yang terbuku dihati…tetapi ia sudah memadai untukku mengharapkan secebis rasa untuk mengubat sepi…(aduhai..ayat jiwang manalah aku reka ni...huhu)


Terima kasih tak terhingga kepada sahabat-sahabat yang memahami aku seadanya, terlalu banyak nama untuk kusebutkan di sini..huhu…adik-adik yang tersayang (KPRS khususnya) akak anggap korang semua macam adik akak sendiri), mantan kelab yang banyak beri tunjuk ajar dan mendidik diri ini secara tak langsung, Dr Hashim (penasihat kelab) yang banyak memberikan semangat dan idea bernas…jasamu tidakku lupakan….pensyarah-pensyarah yang mengajar aku kat USM ni…dan kepada semua ‘manusia-manusia yang memanusiakan aku’! Doakan aku di luar sana nanti apabila aku melangkah keluar dari USM ni…Semoga aku tak extend laa…kalau tak, jumpalah sem depan…hoho=p..yang pasti...aku akan tetap merindui kamu semua!


Selain ucapan terima kasih aku yang tak terhingga itu tadi, aku juga ingin memohon jutaan kemaafan sekiranya pernah mengguris hati, jantung atau organ-organ seangkat dengannya secara sengaja atau tidak...halalkan makan...minum...atau apa-apa yang sewaktu dengannya...=)


MATA KADANG-KADANG SALAH MELIHAT, MULUT KADANG-KADANG SALAH BERUCAP, HATI KADANG-KADANG SALAH MENDUGA, MAAFKAN SEGALA SALAH DAN SILAP YANG PASTI ADA...


Ingatlah wahai sahabat....perjuangan belum selesai !!! Doakanlah kebahagiaan dan kejayaan bersama…Semoga kita beroleh keberkatan daripadaNya…InsyaAllah=)


“Tidak dikira beriman seseorang itu sehingga ia kasihkan saudaranya sebagaimana ia kasih pada dirinya sendiri”-dipetik daripada hadis




Aku ada lagu yang ingin dikongsi bersama..jom kita berdendang...hoho=p


SAHABATKU- Devotees


Kulayarkan kerinduan di lautan memori
Mengimbau kenangan indah yang menyentuh emosi
Masih segar di ingatan saat mesra berputik
Hadirmu bawa sinaran cahaya inspirasi

Sahabat
kau sesungguhnya
Temanku di kala suka dan lara

Tika ku buntu diselubungi sendu
Kau tiupkan ketabahan untuk ku ukir senyuman
Bagaikan embun hilang diterbit fajar
Kau pergi jauh mengejar cita
Menggapai redha yang ESA

Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hati ini
Meskipun jarak memisahkan
Namun tiada noktah kasih
Biarlah waktu menentukan
Nilai ukhwah yang terjalin
Terusakanlah perjuangan
Hingga ketitisan darah yang terakhir

Dan aku...masih di sini
Terus mendaki puncak tertinggi hidupku
Dan aku...terus menanti
Saat yang manis akan berulang kembali
Sahabat...


DI HATI-DeHearty


(lagu ni teringat masa GB aritu...maybe sebab videomaker GB terselit lagu ni...so, aku memang suka sangat!)


Di hati bersama mengembara
Tika masanya tika saatnya ku terasa
Meredah lautan kasih sinar iman yang teguh
Redup menyinar hati sanubariku

Kutabahkan hatiku dibuang berkelana
Gerimis hati terpaku sukma
Semoga hidayahNya kan terus menyinar
Penuhi alam kegelapan

Berikan kekuatan dalam mencari sinar
Di jalan ini kuhadapi duka dan sedu sepi
Bersama teman-teman harungi perjuangan
Biarpun kekurangannya ada takkan ku gundah

C/O: Kita akan bersama menempuh segalanya
Bersatu hati mendamaikan jiwa yang keluh resah
JAnji patri bersama ikatan teguh setia
Bersama menuju gerbang impian kita harapkan

Di hati kita bersama.. Di hati kita melangkah..
Jangan dipisahkan kasih bersaudara..
Jangan didendamkan ukhuwah yang terbina..


Salam Sayang….dari hati yang tulus lagi murni =p


Fina Zain=)