Monday, March 10, 2008

Cuti kali ini...=)

Salam…

Huh! (dengan nada agak mengeluh) haha (kemudian tertawa sendiri), aku singgah sebentar untuk mencoretkan serba sedikit apa yang aku lalui sepanjang aku berada di rumah selama 3 hari…(not really cuti2 malaysia laa..balik juz nak melunaskan beberapa perkara tertentu..(cis, tak tahan tu…) Actually, sekarang aku kat rumah ni…saja menaip tengah malam ni sementara menunggu nak balik Isninnya…945am naik bas…=p.


Almaklumlah…bulan februari langsung tak post ape-ape memandangkan aku tersangatlah sibuk…balik ni pun..otak still memikirkan kerja…huhu…


Aku balik rumah jumaat lepas pun sebab nak jumpa Nyah and of cos..Arman Danish! Since raya pose aritu tak jumpa dieorang…so, aku tak akan lepaskan peluang ni…entah bila lagi nak jumpa dieorang lagi…huhu…petang jumaat 7 mac aku selamat sampai umah…abang caloi aku amik…si Danish and papanya pon ikut sekali…dieorang dah sampai umah tengahari lagi…Danish tetap maintain dengan pipinya yang macam tomato tu…tapi berambut laa…spiky hair (aku suka budak2 spiky ni,,,coz stylo)…dulu Danish ni cam mawi sikit…tak berambut sangat..haha=p


Em, sabtunya pulak aku dah plan dengan member-member aku; Mashi and Juana…nak p umah Yani…akak dia kawin…sebenarnya aku ada 2 jemputan termasuklah kenduri kawan kakak aku, Kak Azwa…kami saling mengenali laa…tapi aku memilih untuk ke umah Yani..(so, Yani…kau patut berterima kasih kat aku) haha…(poyos jer)


Ha, lupa pulak…Sabtu (8 mac) kan mengundi…huhu…aku memang cam nekad tak mau p mengundi…(adalah sebab-sebabnya..malas nak citer)…masa tengah sarapan pagi tu, abang2 and ayong aku dok ajak p undi…aku cakapla tak mahu. Setelah mendengar ceramah free daripada abang2 aku…(tak tahan beb), aku pun pun tergerak hati nak p… Antara bebelan-bebelan beliau adalah; “Kamu ni…tak ada tanggungjawab sebagai rakyat…bla bla bla…rugi satu undi..”, lagi sorang lak cakap; “Pergilah undi, jap je..bukan lama pon…pengalaman…bla bla bla”, aku pun dengan tersengih-sengih kata; “yelah..yelah…”, Si Danish yang baru umur 5 tahun tu dok tanya; “Shafinaz, kau tak pegi undi ke?”-(kureng asam tol…ble die panggil aku nama je- saje2 nak mengusik aku!) aku pun pergilah dengan abang caloi and ayong aku..abang mamat aku 830am lagi dah p..semangat betul…dok tengok jiran depan umah aku, huh! Semangat! Penuh sepanduk2 and bendera2nya…(orang U***)…


Sampai2, aku pun p laa nak mengundi…sekejap giler...saluran aku tak ada orang…adalah sorang pompuan sebelum aku…Orang SPR tu, sebut nama aku, nombor siri aku kuat2…orang sebelah dok menyalin..(so, paham2 jelah..pe motifnya)…Ha, lupa pulak….sebelum nak masuk *pintu gerbang…ada je yang dok promote2…(actually meluat sebenarnya) tapi tak pelaa…aku ada je kenal makcik2 and pakcik2 kat situ…so, layannnn….


Em, kol 12 suku macam tulah…si Juana amik aku. Bawak p umah yani…(seperti biasa kami agak bising memandangkan aku juga seorang yang agak kecoh memulakan topik-topik yang semestinya menggelikan hati)..,last jumpa pon masa raya pose ari2…kami ni meriah lah jugaa…sampai umah Yani lagilah..bertambah keriuhannya…tak ramai sangat masa tu, maybe sebab hari mengundi kot…=p


Sabtu malamnya pula…kami sekeluarga boleh dikatakan berjaga gak laa…(dok depan tv, tengok result pilihan raya umum…(semangat giler)…bising jugalah malam-pagi tu…aku pun tak terkecuali take part sekali…(suka gak bercerita bab2 politik ni), itu belum ada lagi abang ipar aku yang sorang lagi tu…Teringat pulak arwah abah, kalau dia masih hidup lagi, gerenti lagi kecoh…sebab dia memang suka bab2 ni…(almost perfect laa…bukan bab politik je, agama, ekonomi, sukan…malah hiburan pon dia tahu)…ingat lagi masa aku dengan dia tengok Who wants 2 be a millionaire, majoriti soalan dia boleh jawab…aku cakap kat abah; “kalo abah masuk, gerenti ble jadi kaya ni) huhu…( I really miss him!)


Keputusan PRU kali ni memang agak mengejutkan…tak sangka jugalah…(aku tak terkecuali menghantar sms kepada member aku- informer tak bergaji)haha… Pelbagai andaian dan jangkaan kami bualkan…huhu…(disebabkan mataku yang kian berat, aku pun tido laa dalam 2lebih pagi tu..). Pagi soknya, masa sarapan…macam biasa, sembang lagi topik yang sama…=0


Ahad…tengahari…aku bersama Nyah, Yong, Abang Sham dan Danish p simpang pulai… kenduri umah kawan nyah…pastu singgah kat gedung kain kt sana masa nak balik..ada promosi, promosi pembukaan baru gedung tu laa…huhu…(shopping kain) haha…=p..murah giler…


Em, ok laa…aku nak mengundur diri dulu…huuhuu…Ipoh…oh Ipoh…kumenanti perubahan terbarumu kali ini…(sebab sebelum ni tak ada perubahan pon), juz kat manjoi je…=p..hopefully, umah aku dapat wi-fi dlm ms terdekat ni, sebab umah kawan aku dapat…lebih kurang 500m dari umah aku…(dkt dgn pjbt daerah Manjoi)…huhu=) Kalo dapat…yahoo!!!

Papai…wassalam…



p/s: aku paste kt blog arini sebenarnye...huhu..smlam mgarang dulu...ahaks=p

0 comments :