Monday, June 8, 2009

Memori di KL...

Assalamualaikum wbt...
Aku baru saja sampai ipoh pukul 12lebih pagi tadi, relax2 jap...terus upload gambar p kl baru2 ni kat frenster...huhu...excited je kan...actually frust gak coz banyak member yang x sempat jumpa masa aku cuti2 kat sana...xpela...mungkin next tyme...k. Well, pasni kalo g lagi, kene planning kasi gempaq sikit...gathering ramai2. Aku ni pon satu hal gak, dok kuar dengan kawan2...lupa tangkap gambar sama2...last2 tangkap gambar yang biase2 je...tol x nida??? huhu

Planning p genting xjadi...maybe next tyme...thanks a lot untuk kawan aku nida...hehe...kenangan bersamamu akan tersemat d dalam hati..sayangnye shima xda...huhu. Fadil also...(kawan nida) haha... Arip (bukan nama sebenar) haha...(jangan mare)..thanks hantar p pudu n share new job dgn aku ari2..well, nanti aku consider camne...kene discuss dgn family dl...nanti2 aku edit resume kasi kat kawan ko tu ek... Danial also... then sape lagi....housmemate nida.... thanks yaa... waahh, aku cam wat ucapan penghargaan pulak dah...huhu...=p


Banyak nak share sebenarnya...tapi aku nak story sikit satu cerita ni. Tyme tu aku solat kat jusco (mid valley) laa... aku dok usha sorang minah ni la.. rasanye melayu, muka pior melayu. baju sopan, ala2 jubah yang berfesyen gak le... bertudung... tup2 aku terperasan sesuatu. Kat telinga dia penuh dengan subang2... means dia tindik banyak dari bawah sampai atas telinga aku tengok... tu xpe lagi... tengok kat kening, ada 3 subang bertindik.. Confuse gak aku... ada gak orang macam ni ek... Pelik2 je.. aku bukan pe, agaknye laa pe persepsi orang kalo tengok.. sedangkan aku pun terpikir nak tegur benda2 cam2... yea..aku tak la perfect mane pon, tapi aku insyallah x buat benda2 pelik cam meragukan tu..huhu =))

Em, skunk aku nak story aktiviti2 aku masa bercuti baru2 ni... Nak tau x pe yang aku wat??? Of cos la SHOPPIN!!! hehe... aku wanita...biasa laa... mana2 pompuan pon majoriti suka shoppin ni... naik giler gak le p jalan masjid india... aku ble lepak2 kat sana dari kol12lbh sampai 6lbh... murah tersangat laa murahnye... (aduh! pe kes cikgu bm wat ayat camni..salah maa) well, untuk blog...tatabahasa diabaikan seketika..ngeeeiiii Kalo nak bandingkan harga di tempat2 yang boleh dikatakan murah di ipoh..di sana lagi la murah.. tudung bawal manjalara pon ble dapat rm10 beb... tudung2 ala ekin n ct pon ada jual.. harga murah dari yang aku selalu usha kat ipoh ni. Tapi aku xminat pakai tudung bawal... aku suka pakai selendang.. (ala-ala Yunalis a.k.a Yuna) haha. Sehingga kini aku telah mengumpul lebih 20 selendang.... hehe... macam2 style ada... janji bila pakai menutupi dada n cuba lapiskan 2 supaya xnampak jarang sangat.

Yang menghairankan aku... masa survey kat Ariani ada la satu selendang ala2 chiffon 2 tona...harganya lebih kurang rm109 xsilap masa aku tengok...xkan aku tersilap tengok lak.. kawan aku pun perasan... tup2...masa p kat Jakel...naik tingkat lagi satu tempat kain gak... ada jual kain chiffon 2 tona tu..harga rm8.50 semeter... aku kepelikan sekejap. Camne harga ble jauh beza... kalo pk logik, kalo aku beli je kain chiffon 2 tona tu wat selendang, beli pun mungkin semeter je..kos dalam rm8.50. Then, wat jahit tepi... kos x sampai rm100... betol x? jauh giler beza... camane 2??? Jakel n Ariani kan sama... Jakel jual kain...Arini jual tudung... means dari company yang sama... Well, Jakel tengah wat sales skunk..so mai pakat2 turun...huhu Untung ekin jadi duta ariani...huhu...


Antaranya yang aku beli masa kat jalan masjid india:

eh jap..ni plastik laa..silap upload...haha... bawah ni baru betul...





haa..ni kain selendang jojet n chiffon... beli kat bazar jalan masjid india... murah lor... actually kat GM ipoh pon harga lebih kurang jea..cuma ada certain fesyen xda lagi di jual kat sana..cam selendang 2 color kat atas tu... (pink + hitam) dan (coklat +hitam) tu... warna dipisahkan dengan batu2 tiruan tu..haha






ni kain chiffon new foil... aku beli rm19 sepasang... murah kan?? aku beli kat Jakel...

Aku tak ada la shoppin dah pastu...masa p mid valley...jeling2 je...haha even ada sales... pe yang penting, apa yang aku nak aku dapat...especially selendang jojet warna hitam... g GM xda warna tu..abes stok saja...last2 aku mintak sorang penjual ni simpan untuk aku kalo selendang tu samapi stok baru... kebetulan pulak, masa aku odw p kl.. kakak 2 call.. kate... selendang jojet hitam dah ada fina.. bila fina nak datang? huhu... aku cakap kat beliau.. terima kasih banyak2 kak.. nak simpan dulu pon boleh.. nak jual dulu kat orang pon boleh... huhu...

Lepas je p area jalan masjid india..kawan nida - Fadil amik kteorang p Klang.. g singgah makan nasi kenduri kawin even waktu makan dah tamat..haha dari klang g kl balik... perjalanan malam... kami meet kawan len untuk jalan2 pastu...lepak2 minum2 di Bukit Ampang... then p MOB tengok mid9... Terminator-Salvation... sampai umah 2lbh pg.. ngantuk giler...tapi enjoy laa...xsangka ramai lak orang tgk mid9 tyme tu...siap bawak family...anak-anak gitu...tyme ni ari sabtu bersambung ke pagi ahad la katekan..huhu..

Ahad tu p la call member2 n msg dieorg nk meet kt mid valley..kawan2 usm yg stay di kl..tapi byk lak yang ada hal...so, xdpt nk meet...huhu...Arip join..dia bawak kawan Fadil namanye... (Nida jangan tersedak pulak ek) haha... Sembang punya sembang... macam2 la..well, xpayah la aku nak story kat cini...TUT...tut...Tut... petang tu, balik umah... rehat2 jap b4 nk ke pudu... balik ipoh laa maa...well, aku sempat melantak nasi goreng ayam kat gerai2 di puduraya tu..mahal siot...rm5 sepinggan..makan2 sambil sembang2 dgn member b4 nak balik...

Sekejap masa berlalu...xpuas rasenya...next tyme ingat nak turun kl lagi..jmpa member len lak yang xsmpat nk jumpa... planning nk p genting cancel..next tyme mungkin...huhu...

k..dah le..penat aku bercerita..ni pon ada byk CUT... ahaks... =p























1 comments :

  1. d0tbl0gsp0td0tk0m said...

    amboi kamu nih...sopin sakan.....