Saturday, May 2, 2009

Umur aku 18???

Asslamualaikum wbt...

Al kisah..tersebutlah kisah...aku pergi berjoging di Padang Polo pagi 1hb5 2009...bersempena ari buruh la katekan...dengan sorang membe laa...saje lepas gian setelah kepala berserabut memikirkan benda2 yang menyulitkan je...haha...
relax...tenang n enjoy sekali...
lupa la kejap masalah...tengok keindahan alam semula jadi...
menghirup udara yang segar....
damai rasenya...
kelihatan ramai sekali yang berkunjung ke sana...
(aduh...awat la skema je ayat aku nih?)
siap ada tarian poco2 lagi...
teringin nak join..
tapi xtau step...
bukan main lagi makcik2 menari2 poco kat sana...
pakcik2 pon ada gak...
poco2 remaja muda mudi xnampak lak tadi..
tahap umur yang 30 ke atas je...
lama gak aku tak beriadah camni...
dah suka bebeno window shoppin nye...
execise gak ape...dok round2...
jalan2 sampai lenguh2 kaki...huahuahua=0
yang kelakarnye...masa pijak2 batu tu...
aduhai...sakit sih...lama x buat...
punya lama nak jalan abeskan 1 round...
aku belum abes 1 round...ada sorang mamat a.k.a cowok ni
dok jalan n siap joging atas batu2 tu...hampir lebih 7x...mau kat 10x round...
yang aku ni..dok terkial2...
maybe mamat 2 dah biase kot...body smart je...kental gitu...=p
dok sembang la dengan sorang uncle ni...
dia cakap dah round 3x...baru ok cket...
waa...xmo laa...hehe...aku pon blah lepas abeskn 1 round...
wat benda len pulak...hehe('',)
sambil2 tu, aku n membe aku didekati oleh sorang kakak yang agak2 comel la gak...
promoter TotalLife Product...untuk slim2 ni laa...
aku da slim...wat pe nak slim lagi...hehe
well,xsalah mendengar citer daripada beliau...
so..layan....
aku test timbang n scan berat n lemak2 yang ada pada diriku ini...
waa...setelah di 'scan'...dia kate aku muda dari umur yang sebenar...
18 tahun beb...lemak dalaman EXCELLENT...xda problem...
cuma body fat (yang luaran lebih cket)
sepatutnya 22...tp aku 24.3
as a conclusion...badan kurus cam aku ni...
xsemestinya xda lemak...huhu
tp dia ckp bahaya if badan kurus n tinggi ada lemak banyak...
cuma yang xbest aku rasa aku ni cam x kuat fizikal cket...
especially kekuatan otot tangan...
silap cket je da sakit beb...
try gak bergayut td...xjd...takut mungkin gak...
x confident pon ye gak...
aku cuba lagi...tapi xble...
aku kene tambah berat badan nih...xble jadi...
at least 5kg kene tambah lagi...bagi balance...
akak 2 kate kalo ikut bmi..aku kene capai dalam 51kg..
skunk aku 44.5kg...tinggi dalam 156cm...
so, underweight...
tp dia ckp kalo dapat dalam 46.5 kg da ok...
sebab aku rangka kecik...
well, aku cuba...k...
patutla ada beberapa step masa p kursus gimnas tu aku xble nak wat..
sebab kekuatan otot tangan yang lemah...
pasni memang kene push la wat benda2 ni...
bagi ok lagi...tol x? huhu
k...
da~~~
nak tidow la..
well, Tomok menang OIM3!!!
congratz ya...=))

2 comments :

  1. d0tbl0gsp0td0tk0m said...

    tak menahan kamu nih....tp pe2 pun..terusk..

    emm mana shoutbox kamu ye...nak berborak kat ne..huhuhuhu...adios...any way..TQ tersesat ke tpt pakcik...huhuhuhu

  2. Hkler juorjik said...

    tips cara menambah berat badan